Recent onderzoek wijst uit dat we tijdens onze levensloop slechts drie keer verliefd worden, en telkens ook op een andere manier. Wij weten op wie je vandaag verliefd wordt…. op een Amerikaanse schone, namelijk de Santa Cruz Blur.
De Blur bestond al een tijdje bij Santa Cruz, maar was ook een aantal jaar verdwenen uit het productgamma. Dit jaar is de Blur terug. En hoe!!!!
Een XC racer welke ook goed daalt
De Blur heeft een “VPP” (Virtual Pivot Point) achtervering en volgt deze dezelfde ontwerptaal als de andere Santa Cruz fully’s. Het frame weegt, inclusief demper, slechts 2060 gram! De achtervork/ vering is ontworpen om pedaal-vriendelijk te reageren. Vertaal dit dus naar een relatief strak veergedrag; je hebt tenslotte ‘maar’ 100 mm veerweg.
Voorheen waren fully’s met 100mm veerweg niet echt geschikt voor technische afdalingen. Je zat dan écht met samengeknepen billetjes op het zadel. Met de nieuwe Blur zal je merken dat dat niet meer het geval is. De geometrie en suspension van de Blur is zo ontworpen dat deze ook heerlijk daalt, zelfs over technische stukken. Het helpt ook dat het frame geschikt is voor een dropper seatpost.